fallback

Високите разходи свиха тримесечната печалба на AT&T

Корпорацията обаче е увеличила броя на абонатите, подписали дългосрочни договори за обслужване

12:56 | 24.07.13 г.

Печалбата на американската корпорация AT&T Inc. за второто тримесечие е намаляла с 2,1%, след като оперативните ѝ разходи регистрираха ръст, засенчвайки по-силните продажби вследствие на увеличения брой безжични абонати, съобщи MarketWatch.

От компанията обявиха тримесечна печалба от 3,82 млрд. долара спрямо 3,9 млрд. долара за същия период на 2012 г. Печалбата на акция обаче е нараснала до 71 цента от 66 цента, тъй като през април-юни акциите в обращение са били с 8% по-малко. Ако се изключи печалбата, свързана с продажбата на акции, коригираният резултат за второто тримесечие е 67 цента на акция.

Очакванията на анализатори, анкетирани от Ройтерс, бяха за тримесечна печалба от 68 цента на акция. Приходите са нараснали с 1,6% до 32,08 млрд. долара, докато предвижданията на икономистите бяха за постъпления от 31,81 млрд. долара.

От AT&T отбелязват, че съотношението на отказалите се от услугите ѝ потребители с абонаментни договори е нараснало до 1,02% от общия брой от 0,97% през второто тримесечие на 2012 г., но е намаляло от 1,04% през периода януари-март.

През периода април-юни AT&T е увеличила броя на абонатите си, подписали дългосрочни договори за обслужване, с 551 000 души в сравнение с 320 000 година по-рано и 296 000 през първото тримесечие.

През миналата седмица от Verizon Wireless обявиха, че при тях осигуряващите по-високи печалби абонаментни договори са нараснали с 941 000 през посочения период.

И двете компании обаче реализират планове за продажби на мобилни устройства на месечни вноски, които позволяват прехвърлянето им към нови устройства при по-бързо темпо.

Общите приходи от безжичните технологии и услуги, включващи и продажбата на оборудване, са нараснали с 5,7%, докато тези от кабелните мрежи са намалели с 0,9% на годишна база.

Същевременно оперативните разходи на компанията са скочили с 4,9%.

От AT&T се опитват да увеличат достъпа си до безжични честоти, необходими им за предлагането на мобилните услуги, като през този месец се споразумяха за закупуването на по-малкия конкурент Leap Wireless International Inc. срещу около 1,2 млрд. долара в брой. Придобиваната компания е съсредоточена върху пазара на т. нар. предплатени безжични услуги, при които абонатите плащат месец за месец, без да се налага да подписват договори.

В търговията след затварянето на борсите акциите на компанията поскъпват с 0,65% до 35,81 долара. Те са повишили стойността си с 6,2% от началото на годината, изчислено към цената на затваряне вчера, като остават под средното представяне на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:47 | 10.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още