fallback

Kак Рузвелт успя да победи кризата в САЩ през 1933 г.

Още с идването си на власт президентът започва борба с последиците от Голямата депресия, като мерките, които взима, са необичайни

10:10 | 21.07.13 г. 31
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

На 7 май, 1933 г. президентът на САЩ Франклин Делано Рузвелт прави изявление пред националното радио. Тогава той  обявява реформите, които предвижда неговият “Нов курс“ за справяне с депресията, обхванала селското стопанство и производството.

И двата икономически отрасъла страдали от свръхпроизводство, цени, чийто размер не можел да покрие всички производствените разходи (състояние на дефлация) и прекалено ниски работни заплати. В този смисъл  Рузвелт предлагал една съвършено нова държавна намеса в икономиката.

The Farm Relief Bill щяла да повиши печалбите за фермерите и да предотврати появата на ново опустошително свръхпроизводство, което да държи цените на прекалено ниско равнище. Новата политика в производството щяла да осигури на работещите справедливи заплати, да премахне условията за възникване на свръхпроизводство и да преустанови лошите практики, свързани с нелоялната конкуренция.

След като Рузвелт приключва с изявлението си, Томас Уотсън, изпълнителният директор на International Business Machines Corp., пише следното приветствие за политиката на държавния глава: „ Вие имате доверието на 120 милиона американски граждани, Вашата откровеност и смелост окуражават хората.  Бизнес лидерите дълбоко оценяват и много Ви благодарят за конструктивната работа, която Вие правите за нас“

Рузвелт премахнал вмешателството на държавните агенции във финансирането на селскостопанския сектор. Той създал консолидираната Farm Credit Board, която щяла да управлява 2,5 милиарда долара за текущо кредитиране и 2 милиарда долара, предназначени за бъдещи кредити.

Законът за земеделието предвиждал намаляне на обработваемата площ и на произведената продукция, създават се специални данъци, които да ограничат производството и да създадат условия за  повишаване на цените. Законът предвиждал специални мерки за контрол на маркетинга на селскостопанските производители в това число надзор по договорите, сключвани с доставчици и дистрибутори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:42 | 13.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още