fallback

Защо силният долар не е добър за САЩ

Откажете се от дългите позиции при международните компании, тъй като силният долар намалява печалбите им, съветва мениджър

18:22 | 19.07.13 г. 4
Автор - снимка
Редактор

Един силен щатски долар може да звучи като нещо хубаво, но той осигурява сериозни насрещни ветрове за печалбите на американските компании. А положението може и да се влоши допълнително, се посочва в коментар на CNBC.

“Наблюдаваме как много от големите имена вече съобщават за ефекта от силния долар“, заяви Кейти Лиън, управляващ директор на BK Asset Management. „Coca-Cola вече го казаха, както и Johnson & Johnson. IBM обявиха спад на приходите с 3%, но и че те биха се понижили само с 1%, ако не бяха ефектите от колебанията във валутните курсове“, добави тя.

Всъщност при представянето на отчета на Coca-Cola във вторник главният изпълнителен директор на компанията Гари Фаяр отбеляза, че на сравнителна основа въздействието на валутните колебания е било неблагоприятно по отношение на резултата за оперативната печалба през тримесечието в размер на 3%.

Фаяр прогнозира също, че насрещните ветрове ще се засилват. „Очакваме валутните колебания да отнемат 4% от оперативната ни печалба през третото тримесечие и годината като цяло“, изтъкна той.

Доларовият индекс, който следи стойността на „зелените пари“ спрямо кошница от основни валути, се е повишил с 4% през тази година. Това представлява проблем за компаниите с международна дейност, тъй като означава, че чуждата валута, която са получили срещу продажбата на своите стоки, струва по-малко, когато бъде обърната в долари.

Лиън твърди, че проблемът се задълбочава. „Става дума не само за поскъпването на долара, но и за увеличаването на волатилността при лихвите по принцип“, подчертава тя.

Тъй като доларът повишава стойността си, „някои компании се опитват да направят правилното нещо – опитват се да хеджират“, обяснява Лиън. „Но проблемът е, че хеджирането става все по-скъпо заради вкореняващите се очаквания за по-голяма волатилност на международния валутен пазар“, коментира тя.

Но какво значение има всичко това за инвеститорите? „Бъдете внимателни с големите международни компании“, съветва мениджърът. „Ако сте в дълга позиция, помислете дали да не излезете. А ако не сте, помислете дали да не заложите „на късо“ срещу тях“, препоръчва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:47 | 13.09.22 г.
fallback