fallback

Ръст на продажбите на дребно в САЩ през юни след засилено търсене на коли

Рязък спад на продажбите от 2,2 на сто се наблюдава при домашното обзавеждане

16:42 | 15.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на дребно в САЩ са нараснали през юни, като повишението се дължи най-вече на засиленото търсене на автомобили. Въпреки това някои сектори на щатската икономика все още остават под натиск, пише MarketWatch.

Продажбите на дребно са нараснали със сезонно изгладените 0,4% през изминалия месец, според данните на щатското министерство на търговията. За сравнение анкетираните от MarketWatch експерти очакваха ръстът да достигне 0,9 на сто.

Потребителите са основният двигател на икономическия растеж в САЩ, като продажбите на дребно съставляват голяма част от техните харчове. Експерти отбелязват, че по-малкото от очакваното увеличение на продажбите през последния месец може да повлияе негативно на цялото тримесечие в периода април-юни.

Преди оповестяването на данните икономистите предвиждаха растежът на брутния вътрешен продукт на страната да намалее до 1,4% през второто тримесечие спрямо 1,8% през първите три месеца на годината.

Непосредствено след публикуването на данните фючърсите върху американските борсови индекси отбелязаха леки повишения.

Общите продажби на дребно бяха силно подкрепени от ръста от 1,8 на сто при автомобилната индустрия. Отчетеното покачване бе най-голямото в бранша от ноември 2012 г. Автомобилният сектор генерира около една пета от всички разходи на дребно.

Изключвайки колите, общите продажби остават без промяна на годишна база. Анкетираните икономистите от своя страна очакваха ръст от 0,6% без автомобилния сектор.

Междувременно продажбите на бензин се покачиха със сезонно изгладените 0,7 на сто. По-високите цени на горивата не са разглеждани като позитивен сигнал за икономиката, защото принуждават потребителите да харчат повече за тази основна необходимост за сметка на други стоки и услуги.

Ръст на продажбите бе отчетен и при домашното обзавеждане, фармацевтичните продукти, продуктите за личната хигиена и дрехите.

Рязък спад на продажбите от 2,2 на сто се наблюдава при домашното обзавеждане. Понижения се наблюдават и при баровете и ресторантите – с 1,2 на сто, и при универсалните магазини – с 1%.

През последните 12 месеца продажбите на дребно отбелязват общ ръст от 5,7%.

Продажбите през май бяха ревизирани надолу, за да показват повишаване с 0,5 на сто, вместо предишната прогноза от 0,6%. Продажбите през април пък бяха ревизирани до 0,2% спрямо 0,1% по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:17 | 13.09.22 г.
fallback