fallback

Таксите на авиокомпаниите продължават да се повишават

Настоящите цени на билетите вече осигуряват 70% от приходите в големите авиокомпании, докато през 2000 г. съотношението е било 84%

08:59 | 08.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Авиокомпаниите реорганизират своите такси. Под натиска да открият нови източници на приходи, докато цените на билетите остават ниски, те от години прибавят такси за багаж и вземат пари дори за храна и напитки, които обикновено предлагат безплатно, пише в свой анализ американското издание Wall Street Journal.

Таксите продължават да се увеличават като брой и да нарастват по размер. В края на април 4 от най-големите американски авиокомпании повишиха цената за смяна на вътрешен полет до 200 долара от дотогавашните 150, публикувайки уведомленията с малък шрифт на официалните си уебсайтове.

Много американски авиокомпании налагат такси за осигуряване на ранно качване на борда на самолета, за непълнолетни без придружител, за обработка на билети, закупени по програми с отстъпка за дължина на полета, за покупка на билет от летището, за свръхбагаж и прекалено обемен багаж.

Но те също обвързват част от таксите по различен начин, представяйки ги като услуга, в която комбинират добри с лоши елементи. През декември American Airlines на AMR Corp. започна да продава пакети, наречени Choice Essential, на стойност 68 долара за двупосочни билети по вътрешни полети, които освобождават пътника от плащането на такса за промяна на резервацията и осигуряват безплатна проверка на багажа и ранно качване на борда на самолета. По-скъпият пакет Choice Plus на стойност 88 долара позволява на пътника да изчака друг полет през същия ден и увеличава с 50% милите, които натрупва в програмата си за лоялност към авиокомпанията.

„Ние сме търговец на дребно, който се опитва да създаде продуктова линия“, заяви Рик Илайъсън, управляващ директор за дигиталния маркетинг в American Airlines.

В началото на миналия месец United Continental Holdings Inc. обяви, че връща годишния абонамент за широкия пакет Economy Plus за икономичната класа и проверката на багажа. За континенталната част на САЩ той струва 499 долара годишно, като семейна двойка плаща 699 долара. Новият абонамент за багажа ще струва на пътник в континенталната част на САЩ 399 долара годишно за проверката на 2 чанти при едно пътуване. За целия свят таксата е 799 долара.

Разбира се, има и други варианти. Delta Air Lines Inc. и JetBlue Airways Corp. вече продават и достъп – за всяко пътуване поотделно – за местата в икономичната класа, като и American Airlines предлага подобна оферта.

Настоящите цени на билетите осигуряват едва 70% от приходите в големите авиокомпании, докато през 2000 г. съотношението е било 84%, сочат данни на американското министерство на транспорта.

Само таксите, свързани с проверката на багажа и промяна на резервациите, са нараснали до рекордните 6,1 млрд. долара през миналата година, докато през 2011 г. са били 5,7 млрд. долара.

Общите приходи на американските авиокомпании през миналата година са достигнали 159,5 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:42 | 11.09.22 г.
fallback