Американците никога няма да се откажат от оръжието си. Категоричен в това виждане е вицепрезидентът на Националната оръжейна асоциация в САЩ Уейн Лапиер, предава Ройтерс.
При закриването на годишната конференция на организацията, която се проведе в Хюстън, Лапиер подчерта, че политиците са се опитали да използват масовото убийство в Кънектикът и други подобни случаи, за да компрометират асоциацията.
Лапиер разкритикува директно президента Барак Обама и неговите усилия да прокара в Конгреса законовите промени за затягане на контрола при продажбата на огнестрелни оръжия.
Промените щяха да предвиждат по-задълбочени проверки на хората, които си купуват оръжия по интернет и в магазините.
Сенатът обаче миналия месец блокира идеята и според Лапиер "нормативният акт си е получил заслуженото".
"Този закон нямаше да спре масовите убийства, като тези в Нютаун или Орора", заяви Лапиер.
Две допитвания на общественото мнение пред последните месеци показаха, че между 86 и 88 процента от американците подкрепят идеята за по-задълбочени проверки на хората, които си купуват оръжие. Петдесет и девет процента от американците са недоволни, че законовите промени в тази насока не са минали през Сената, предаде Ройтерс.
На този фон дълбоките дебати за правото на притежаване на оръжие се изостриха, след като в началото на седмицата 5-годишно американче уби сестра си на 2 годинки със собствената си пушка.
Драмата извади на яве един бизнес в САЩ, на който досега не се обръщаше такова голямо внимание - производството и продажбата на оръжия, специално проектирани за деца, пише френският вестник Figaro.
Подобна идея е немислима в Европа, но в САЩ Втората поправка на конституцията превръща носенето на оръжие в нещо свято. На това разчита компанията Crickett, специализирала се в продажбата на огнестрелни оръжия само за деца от 4 до 10 години.
С цел привличане на интереса компанията предлага пушки в розово за момичета и в синьо за момчета, качва в интернет клипове, илюстриращи как се ползват пушките, продава и книги, хвалещи подвизите на ловци.
Аксесоари като ловни шапки и елечета, но за деца, също се продават от фирмата.
Компанията произвежда оръжия за деца от 1996 г. По онова време годишно е пускала на пазара по 4000 пушки. Сега фирмата има 70 души персонал и произвежда 60 000 пушки. Предлага и резервни части за тях.
Пушките дори се търгуват в супермаркетите от веригата Wal-Mart. Една детска пушка струва едва 150 долара, тоест по-малко от къщичка за куклата Барби, например.
Темата за попадането на оръжия в неподходящи ръце в САЩ е особено актуална след масовото убийство в Кънектикът, където 20-годишен младеж уби 26 ученици и учители, плюс майка си.