fallback

Забавянето на Китай и еврозоната може и да не е толкова лошо за САЩ

Износът на Страната на неограничените възможности за други страни в Азия расте, докато търговията с Китай и Европа вероятно ще има минимален отпечатък върху БВП

11:07 | 26.04.13 г. 1

Лошите икономически новини от Китай и Европа може би са добри за американските компании и потребители. Актуалните данни сочат, че втората най-голяма икономика в света и Старият континент са изправени пред сериозни предизвикателства, пише CNBC

Вчера испанското правителство съобщи, че безработицата в страната е достигнала нов рекорд от 27,2% през първото тримесечие. По-рано бяха публикувани разочароващи данни за производствената активност в еврозоната, както и за икономиката на Китай, която явно продължава да се забавя през тази година.

Забавянето на икономиката на еврозоната вероятно ще продължи, докато правителствата, бизнесът и потребителите продължават да затягат коланите. Същевременно се отчита и спад на цените на суровините. Цените на медта например се понижиха до 18-месечно дъно заради лошите данни за производствената активност в Китай и еврозоната. Цените на желязото и стоманата са се понижили с 13 на сто за 12-те месеца до края на февруари, което се отразява на цените по производствената верига.

Производителите на храни например могат да се възползват от 19-процентния спад в цените на тръстиковата захар през изминалата година, производителите на облекло плащат 17 на сто по-малко за бала памук, а авиокомпаниите ще спестят от разходите за гориво не само заради понижението на цените, но и заради свиването на пътуванията.

Според икономистите забавянето на икономиките на Китай и еврозоната не би трябвало да окаже пряко влияние върху икономиката на САЩ. Търговията с Европа се изчислява на 265 млрд. долара през миналата година, което е около 2% от брутния вътрешен продукт (БВП) на САЩ. Забавянето на Китай се очаква да има още по-слабо отражение, тъй като американските износители са продали стоки и услуги на стойност 110 млрд. долара в страната през миналата година.

В същото време търсенето на американски продукти в други азиатски държави е изключително силно и там САЩ изнасят два пъти повече, отколкото в Китай. Автоиндустрията например отчита сериозен ръст на износа за Япония, Хонконг, Южна Корея и Тайван.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:32 | 10.09.22 г.
fallback