Ford Motor Co., вторият по големина производител на автомобили в САЩ, отчете печалба за първото тримесечие на годината, която надхвърли очакванията на анализаторите, след доброто представяне на новия Fusion – седан от среден клас – на американския пазар, съобщава Bloomberg.
Ford обяви нетна печалба без извънредни приходи и разходи от 1,61 млрд. долара. Печалбата за акция достигна 41 цента и надхвърли очакваните от анализатори, участвали в проучване на Bloomberg, 37 цента за акция.
Резултатите могат да бъдат сравнени с печалба от 1,4 млрд. долара или 35 цента за акция година по-рано.
Новият Ford Fusion, който като дизайн напомня на Aston Martin, е част от усилията на изпълнителния директор на компанията Алан Мулали да подобри конкурентоспособността на компанията.
Генерираната в Северна Америка печалба от 2,4 млрд. долара компенсира по-слабите продажби в Европа и загубите на компанията в Южна Америка.
„Форд разполага със свеж продукт в правилния сегмент“, коментира Кевин Тинан, анализатор на Bloomberg Industries.
Форд представи средно големия Fusion миналата година, с което подсили позициите, вече завоювани от компактния Focus.
Приходите на компанията за първото тримесечие възлизат на 33,9 млрд. долара спрямо 30,5 млрд. долара година по-рано. Продажбите надхвърлят очакваните от анализаторите 33,6 млрд. долара. Акциите на Ford нараснаха с 1,6% преди старта на търговията в Ню Йорк. От началото на годината акциите на компанията са спечелили 3,2% спрямо ръст от 11% за Standard & Poor’s 500 Index.
Компанията прогнозира, че през настоящото тримесечие ще произведе 800 хил. автомобила в Северна Америка и 390 хил. в Европа, което е съответно с 63 хил. и 21 хил. повече, отколкото година по-рано.
Ford, General Motors Co. (GM) и Chrysler Group LLC залагат на седаните и компактните модели в опит да се справят с конкуренцията на Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co., които печелят от по-слабата йена.