fallback

Печалбата на Ford надхвърли очакванията на анализаторите

Новият Ford Fusion, който като дизайн напомня на Aston Martin, помогна печалбата на компанията за първото тримесечие да достигне 1,61 млрд. долара

17:59 | 24.04.13 г.
Автор - снимка
Създател

Снимка: Ройтерс

Ford Motor Co., вторият по големина производител на автомобили в САЩ, отчете печалба за първото тримесечие на годината, която надхвърли очакванията на анализаторите, след доброто представяне на новия Fusion – седан от среден клас – на американския пазар, съобщава Bloomberg.

Ford обяви нетна печалба без извънредни приходи и разходи от 1,61 млрд. долара. Печалбата за акция достигна 41 цента и надхвърли очакваните от анализатори, участвали в проучване на Bloomberg, 37 цента за акция.

Резултатите могат да бъдат сравнени с печалба от 1,4 млрд. долара или 35 цента за акция година по-рано.

Новият Ford Fusion, който като дизайн напомня на Aston Martin, е част от усилията на изпълнителния директор на компанията Алан Мулали да подобри конкурентоспособността на компанията.

Генерираната в Северна Америка печалба от 2,4 млрд. долара компенсира по-слабите продажби в Европа и загубите на компанията в Южна Америка.

„Форд разполага със свеж продукт в правилния сегмент“, коментира Кевин Тинан, анализатор на Bloomberg Industries.

Форд представи средно големия Fusion миналата година, с което подсили позициите, вече завоювани от компактния Focus.

Приходите на компанията за първото тримесечие възлизат на 33,9 млрд. долара спрямо 30,5 млрд. долара година по-рано. Продажбите надхвърлят очакваните от анализаторите 33,6 млрд. долара.     Акциите на Ford нараснаха с 1,6% преди старта на търговията в Ню Йорк. От началото на годината акциите на компанията са спечелили 3,2% спрямо ръст от 11% за Standard & Poor’s 500 Index.

Компанията прогнозира, че през настоящото тримесечие ще произведе 800 хил. автомобила в Северна Америка и 390 хил. в Европа, което е съответно с 63 хил. и 21 хил. повече, отколкото година по-рано.

Ford, General Motors Co. (GM) и Chrysler Group LLC залагат на седаните и компактните модели в опит да се справят с конкуренцията на Toyota Motor Corp. и  Honda Motor Co., които печелят от по-слабата йена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:09 | 13.09.22 г.
fallback