fallback

Pepsi зарадва инвеститорите с резултатите за тримесечието

Гигантът при безалкохолните напитки запази прогнозата си за ръст на печалбата през годината въпреки някои трудности на средата

16:10 | 18.04.13 г.

Американската компания за производство на безалкохолни напитки и храни PepsiCo съобщи по-висока от очакваната печалба за първото тримесечие на годината, след като повишаването на цените увеличи маржа на печалба, съобщи CNBC.

Компанията запази и прогнозата си за настоящата година, предвиждаща ръст на печалбата от 7 цента на акция спрямо 2012 г. до 4,17 долара.

След обявяването на резултатите акциите първоначално поевтиняха, преди да поемат нагоре в търговията преди отварянето на борсите.

Нетната печалба е паднала до 1,08 млрд. долара, или 69 цента на акция, от 1,13 млрд. долара, или 71 цента на акция през първото тримесечие на 2012 г. Ако се изключи понесеният удар от обезценяването на венецуелския боливар, разходите за преструктуриране и други еднократни ефекти, печалбата нараства до 77 цента на акция, от 69 цента на акция година по-рано, когато липсваха еднократни ефекти, които да ѝ се отразят.

Приходите през първото тримесечие са нараснали с около 1% до 12,58 млрд. долара от 12,43 млрд. долара за същия период на миналата година. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха компанията да обяви печалба от 71 цента на акция без еднократните ефекти при приходи от 12,53 млрд. долара.

Последната година се оказа „преходна“ за PepsiCo, след като печалбата намаля заради нарастване на разходите за маркетинг и реклама.

През първото тримесечие компанията се е наслаждавала на силно представяне както на развиващите се, така и на развитите пазари, като приходите от американския континент са нараснали с 6%. Оттам обявиха, че този благоприятен резултат е бил подхранен от северноамериканските продажби на снаксовете Frito-Lay, зърнените храни Quaker и продажбите на световни и местни брандове снакс в Латинска Америка.

Приходите от продажби на хранителни продукти на американския континент са нараснали с 5,3% през първото тримесечие, но тези от безалкохолните напитки в региона са се свили с 0,6%. Обемът на продажби на снаксовете е намалял с 4%, а на безалкохолните напитки – с 3%.

„Наистина усещаме задоволство от представянето ни през първото тримесечие, а това е стабилно начало на годината“, заяви Хю Джонстън, главен финансов директор на PepsiCo. „Компанията е истински съсредоточена върху производителността в смисъл както на осигуряване на по-висок марж на печалба, така и на инвестиране на средствата обратно в бизнеса за постигане на ръст“, добави той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:48 | 14.09.22 г.
fallback