Проблемът може да взриви расовите вражди. Детройт е градът с най-висок процент чернокожи в САЩ, като 83% от населението му се определят като афроамериканци, черни или негри, сочат данните от преброяването през 2010 г., посочва Ройтерс.
По-голямата част от щатската управа на Мичиган, включително губернаторската администрация, е съставена от бели републиканци. Членът на градския съвет на Детройт, съставен само от чернокожи, Джоaн Уотсън, която заедно с други свои колеги се противопоставяше на мерките за реформи, заяви, че все още се надява на федерална спасителна помощ или на вливане на щатски средства, за които твърди, че са дължими на града.
Кметът Бинг пък не е пожелал да коментира въпроса пред Ройтерс. А автопроизводителите едва ли имат да кажат кой знае какво официално за кризата.
По-голямата част от дейността им в Мичиган е извън Детройт и да бъде хванат някой високопоставен мениджър да обсъжда възможността за фалит на града е било почти невъзможно по време на автоизложението.
„Не искам да се замесвам с политиката“, заяви главният изпълнителен директор на GM Дан Ейкърсън, докато колегата му от Chrysler Серджо Маркионе заяви, че не може да предвиди последиците за компанията.
Едно от най-големите предизвикателства за града е сложната мрежа от колективни трудови договори с умопомрачителните 48 преговорни групи, които представляват интересите на по-голямата част от работната сила в града. Макс Нюман, адвокат по фалитите в базираната в Мичиган Butzel Long, заяви, че подаването на молба за защита от фалит би могло да помогне на града да се измъкне от ангажиментите по колективните трудови договори.
Захващането с разходите се наложи, откакто Детройт вече не бе състояние просто да повишава данъците, за да понижи натрупаният бюджетен дефицит, който нарасна до 326,6 млн. долара през финансовата 2012 г. от 196,6 млн. долара през предходната финансова година.
Щатът вероятно ще се противопостави на евентуално повишаване на данъците, а това може само допълнително да влоши нещата. „Ако данъците бъдат повишени още, това ще увеличи изтеглянето от града“, смята Нюман.
Но за част от онези, които наблюдаваха как Детройт страда от години, фалитът започва да изглежда като най-малко ужасната възможност, въпреки че ще бъде болезнен.
„От време на време си мисля, че това не би било чак толкова лоша идея“, заяви бившият главен финансов директор на Ford Алън Гилмор, сега президент на университета „Уейн“ в града. „Нека разчистим нещата веднъж и завинаги“, добавя той.
преди 11 години Прекрасно. Чудесен умален модел на целия останал свят. Нарочно да се бяха опитали да го направят - нямаше да могат да се справят по-добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар