Американската верига заведения за бързо хранене McDonald`s Corp обяви неочакван ръст на продажбите през декември в разработените обекти в САЩ, помогнал за повишаването на печалбата ѝ за четвъртото тримесечие на 2012 г. над очакванията на анализаторите, съобщи Ройтерс.
Продажбите в заведенията в САЩ, отворени преди най-малко 13 месеца, нараснаха с 0,9% през декември, докато усреднената оценка на икономисти, анкетирани от Consensus Metrix, бе за спад с 1,78%.
Като основна причина за ръста се посочва решението на компанията да остави повече заведения отворени на Коледа и преминаването към ограничен период на предлагане на популярния сандвич McRib.
Нетната печалба на най-голямата верига заведения за бързо хранене в света е нараснала до 1,4 млрд. долара, или 1,38 долара на акция, от 1,38 млрд. долара, или 1,33 долара на акция, през четвъртото тримесечие на 2011 г. Средните оценки на анализатори, анкетирани от Ройтерс, бяха за нетна печалба от 1,33 долара на акция.
Общите продажби са се увеличили с 1,5% до 4,59 млрд. долара. Продажбите в разработените заведения в световен мащаб са нараснали с 0,1%, докато експерти очакваха спад от 0,3%, сочат данните на Consensus Metrix.
Анализатори обаче смятат, че началото на 2013 г. ще бъде тежко за веригата, тъй като краткосрочните стимули в подкрепа на продажбите в САЩ се изчерпват, а конкуренцията за потребителите, стиснали всеки цент на фона на слабото икономическо възстановяване в страната, се изостря.