Вечната битка на двете влиятелни компании за въздухоплавателни средства Boeing и Airbus продължава и през 2013 г. Американският производител успя да си осигури поръчка от лизинговата компания ACG за над 60 джета за средни разстояни от типа 737 MAX, както обяви Boeing в сряда в Сиатъл. По каталожни цени стойността на поръчката е около 6 млрд. долара (4,5 милиарда евро). Според последните данни за цените най-новият джет на Boeing - 737 MAX 8 струва 100,5 млн. долара, Boeing 747-8 може да се купи за 351,4 млн. долара, а Boeing 787-7 с карбонова нишка струва 206,8 млн. долара. Каталожните цени обаче се различават от реалните продажни цени, тъй като големите купувачи винаги получават значителна отстъпка от цената и големите отстъпки са често срещани в индустрията, предава Ройтерс.
За американците поръчката представлява голям успех. Сега те имат повече от 1000 поръчки за MAX 737 в своите списъци. Благодарение на новите двигатели и подобрена форма на крилото самолетът консумира с 13% по-малко гориво от сегашния модел. Прекият конкурент е Airbus A320neo.
Средноголемите 737 и A320 са шлагерите в продажбите на двамата производители и съответно са много важни в борбата за лидерството във въздуха. Airbus и Boeing се конкурират за лъвския пай на пазара за реактивни самолети, възлизащ на 100 млрд. долара годишно. Модернизирани версии на MAX и Neo ще излязат на пазара през 2017 г. и 2015 г. Поръчки, като тази на ACG обаче обикновено са с годишен предварителен срок. Лизинговото дружество отдава под наем самолети на различни авиокомпании. В близкото минало Airbus беше лидер на пазара, след като европейците отчетоха рекордна година през 2011 г., печелейки поръчки за 1419 самолета на стойност 140 млрд. долара в сравнение с 805 броя за Boeing. Превъзходството на европейския производител над американския му съперник беше неоспоримо, особено след изложението в Париж миналата година, когато поръчките за A320neo превишиха в пъти тези за 737 MAX. През 2012 г. обаче американците може би ще доминират. Airbus призна през януари, че няма да може да поддържа инерцията, която набра A320neo, а версията на Boeing - 737 MAX, набира почитатели особено в съчетание с ценовите отстъпки. Запитани от Financial Times анализатори очакват, че през 2012 г. Boeing е продал до 600 машини на различни авиокомпании. Дъщерната на EADS компания Airbus си постави за цел продажбата на 580 джета. Окончателните данни ще бъдат предоставени през следващите седмици.