Американската верига кафенета Starbucks обяви ръст на общите приходи с 11% до рекордните 3,36 млрд. долара за последното си фискално тримесечие, благодарение на увеличения брой клиенти, съобщава ВВС.
Нетната печалба на магазините, отворени преди поне една година, за тримесечието до септември е в размер на 359 млн. долара, което според компанията вещае по-висока от очакваното печалба през следващата година.
От Starbucks заявиха, че затварянето на 1000 обекта в САЩ заради урагана Санди ще има малък ефект върху резултатите за настоящото тримесечие.
Компаниятa бе поставена под натиск в Европа заради данъчната си политика, чрез която се опитва с легални схеми да запази ниски плащанията към данъчните служби.
През миналия месец Ройтерс съобщи, че Starbucks е платила едва 8,6 млн. паунда данък във Великобритания на фона на продажби за 3,1 млрд. от 1998 г. насам чрез отчитане на счетоводни загуби.
Наскоро агенцията изнесе данни за подобни схеми в Германия и Франция. Няма доказателства обаче, че компанията е нарушила данъчните закони в изброените страни.
Главният изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шултц защити данъчната политика на компанията си. Ние сме 100% сигурни, че действаме в рамките на закона, и че когато обясним ситуацията, съмненията ще изчезнат, е казал той.