fallback

Coca-Cola отчете 3,9% ръст на печалбата за тримесечието

Компанията бележи растеж във всички географски области, в които оперира, въпреки запазващата се несигурност в световната икономика

16:30 | 16.10.12 г.
Автор - снимка
Редактор

Печалбата на най-голямата компания за производство на безалкохолни напитки в света Coca-Cola Co. за третото тримесечие нарасна с 3,9% при по-висок марж на печалбата на фона на по-ниски разходи и увеличени обеми на продажба, съобщи MarketWatch.

“През тримесечието постигнахме раастеж във всички пет световни географски оперативни групи въпреки запазващата се волатилност в световната икономика“, заяви председателят на борда на директорите и главен изпълнителен директор на компанията Мухтар Кент. „Направихме го чрез последователно инвестиране в системата и брандове ни, за да гарантираме, че световното ни портфолио е по-подходящо и по-стабилно от когато и да било“, добави той.

Предизвикателствата за американската компания през тримесечния период са били ограничаването на потреблението на безалкохолни напитки в САЩ, нарасналите разходи за суровини и регионите с икономическа несигурност като Европа и Китай.

От Coca-Cola обясниха, че за да се справят с промяната в търсенето на пазарите, на които оперират, ще реорганизират оперативната си структура в трите си основни бизнеса - Coca-Cola International, Coca-Cola Americas и Bottling Investments Group, считано от 1 януари.

Компанията обяви тримесечна печалба от 2,31 млрд. долара, или 50 цента на акция, при печалба от 2,22 млрд. долара, или 48 цента на акция, за аналогичния период на 2011 г. Очакванията на анализатори, анкетирани от Ройтерс, бяха за печалба от 51 цента на акция, каквато е всъщност тя след изключване на еднократните ефекти.

Приходите са нараснали с 0,8% до 12,34 млрд. долара, но на сравнителна валутна база ръстът достига 6%. Очакванията на икономистите бяха за ръст на приходите до 12,41 млрд. долара.

Печалбата и приходите са пострадали от по-силния щатски долар, който понижава стойността на продажбите в чужбина, а те са по-голямата част. Реализираните обеми са се увеличили с 4% в световен мащаб.

Брутният марж на печалбата отчита подобрение до 60,7% от 60,2% през второто тримесечие на 2011 г., след като производствените разходи са се понижили с 0,5 процентни пункта. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:58 | 10.09.22 г.
fallback