Гигантът в производството на безалкохолни напитки PepsiCo обяви спад на печалбата си от 21% на годишна база през второто тримесечие на 2012 година. Като причина за влошения резултат се посочват негативни движения на валутния пазар и разходите за смяна на франчайз партньори в Китай и Мексико, пише Wall Street Journal.
Печалбата на компанията за второто тримесечие е 1,49 млрд. долара, или 94 цента на акция, след като за същия период на миналата година бяха постигнати 1,89 млрд. долара, или 1,17 долара на акция.
При премахването на някои еднократни ефекти, като разходи за продобивания и влияние на деривативни финансови инструменти, печалбата се е понижила от 1,21 до 1,12 долара на акция.
Приходите на PepsiCo бележат 2% спад на годишна база до 16,46 млрд. долара. Изчистените от валутни ефекти, придобивания и продажби на поделения приходи бележат ръст от 5%, а реализираният обем продукция се увеличава с 1 на сто.
Предварителните очаквания на анализаторите бяха за печалба от 1,09 долара на акция и 16,5 млрд. долара приходи.
Органичните приходи (от основния бизнес - бел. ред.) на PepsiCo Americas Foods са нараснали със 7%, получавайки подкрепа от повишените цени. При PepsiCo Americas Beverages пък ръстът е 2%. Органичните приходи в Европа са нараснали с 3%, а оперативната печалба се е увеличила с 15%.