Индексите на Wall Street приключиха сесията с повишения след излизането на добри данни за сектора на имотите в САЩ, съобщи Bloomberg.
Инвеститорите запазиха оптимизма си в продължение на днешната сесия, след като резултатите от проучване на общественото мнение в Гърция показаха, че мнозинството от гърците подкрепят членството на страната в еврозоната.
В края на сесията Dow Jones отбеляза ръст от 1,01% до 12 581 пункта, S&P 500 добави 1,11% до 1 332 пункта, а Nasdaq се повиши с 1,18% до 2 871 пункта.
“Определено сме свидетели на признаци на стабилизиране на жилищния фронт”, коментира пред агенцията Брад Сьоренсен от Charles Schwab Corp.
“Икономиката изглежда в добро състояние. Чувства се и известно облекчение, че Гърция няма да бъде изгонена от еврозоната и да фалира”, допълва той.
Днес индексът S&P/Case-Shiller, който се изчислява на базата на цените на жилищата в 20 от големите американски градове, показа, че спадът на цените най-бавен от година насам.
Пазарните участници почти не отразиха новината за влошеното потребителско доверие в САЩ през май, което не беше очаквано от анализаторите, както и решението на рейтинговата агенция Egan-Jones да понижи кредитния рейтинг на Испания.
Встрани от оптимизма обаче остана търговията с акции на Facebook. Цената на книжата на социалната мрежа паднаха за кратко под 29 долара за лот, след като се задълбочиха опасенията на инвеститорите за дългосрочните перспективи пред компанията.
Акциите на Facebook поевтиняха до 28,65 долара за брой, което е най-ниско ниво от борсовия дебют на компанията. След това цената се възстанови до 29,01 долара, съобщи Ройтерс.
Анализатори предупреждават, че социалната мрежа, която разчита на рекламата за формирането на по-голямата част от приходите си, може да се затрудни в привличането на големи рекламодатели.
Дни преди борсовия дебют на компанията General Motors съобщи, че се отказва от платената реклама във Facebook заради липсата на доказателства за силна възвращаемост на вложените средства.
"Facebook е в процес на преструктуриране на бизнес модела", коментира Уолтър Прайс, портфолио мениджър на Wells Fargo Advantage Specialized Technology Fund. Той обясни, че оттук насетне социалната мрежа трябва да привлече такъв рекламен бюджет, че да измести телевизиите, а това е трудно за осъществяване.