fallback

Тримесечната печалба и приходи на Kraft Foods надхвърлиха прогнозите

Ранното настъпване на католическия Великден тази година, новите продукти и управлението на разходите са в основата на добрите резултати

11:10 | 04.05.12 г.
Автор - снимка
Редактор

Американската компания Kraft Foods обяви печалба и приходи за първото тримесечие, които надхвърлиха прогнозите на анализаторите, и потвърди целта си за ръст за 2012 г., съобщи CNBC.

“Продължаваме да очакваме ръст на нетните приходи за 2012 г. от около 5% и ръст на оперативната печалба на акция от най-малко 9% на постоянна валутна база“, заяви главният финансов директор на компанията Дейвид Бриъртън, цитиран в нейно съобщение.

Печалбата за първото тримесечие без еднократни приходи и разходи е 57 цента на акция при 52 цента на акция за аналогичния период на 2011 г. Приходите са нараснали с 4% до 13,1 млрд. долара от 12,57 млрд. долара година по-рано.

Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха компанията да обяви печалба от 56 цента на акция без еднократни ефекти при приходи от 13,05 млрд. долара.

Новите продукти и „запазеното внимание върху управлението на разходите“ са подхранили ръста на приходите през миналото тримесечие, сочи съобщението на Kraft Foods.

Поради ранното настъпване на католическия Великден през 2012 г. (на 8 април) компанията е доставила повече продукти на търговците на дребно още през първото тримесечие, което е довело до ръст на продажбите с 1,3%.

Kraft Foods е най-големият производител на пакетирани храни в Северна Америка. Очаква се компанията да се раздели на две преди края на 2012 г. -  Mondelez International, която ще запази по-голямо присъствие на развиващите се пазари с шоколада Cadbury, дъвките Trident и бисквитките Oreo, и Kraft, която ще се концентрира върху Северна Америка с брандове като кафето Maxwell House, полуфабрикатите Oscar Mayer и сиренето Velveeta.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:38 | 08.09.22 г.
fallback