PepsiCo Inc обяви по-високи от очакваното тримесечни печалби и потвърдиха прогнозите си до края на годината заради повишаването на цените на газираните напитки, съобщи CNBC.
Като повечето компании от хранителната индустрия от Pepsi са вдигнали цените, за да компенсират по-високите разходи за суровини. Тези ръстове обаче могат да навредят на продажбите, предупреждават експерти.
Нетната печалба на Pepsi за първото тримесечие на годината е 1,13 млрд. долара, или 71 цента на акция, което е почти без изменение в сравнение със същия период на миналата година. Анализатори очакваха печалбата на компанията да бъде 69 цента на акция.
Нетните приходи са нараснали с 4% до 12,43 млрд. долара, подкрепяни от увеличението на цените.
Годината е вододелна за Pepsi, тъй като компанията прави промени в маркетинга и съкращава работни места, за да подобри представянето си на пазара на безалкохолни напитки, особено в Северна Америка. Основната напитка на компанията падна до 3-то място на американския пазар, изпреварена от Coca-Cola и Diet Coke.
Междувременно Coca-Cola обяви печалба от 36 цента на акция за първото тримесечие, докато анализатори очакваха 33 цента на акция.