fallback

Потребителското доверие в САЩ на едногодишен връх

Оптимизмът за заетостта и доходите е компенсирал по-високите цени по бензиностанциите

22:37 | 30.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителското доверие в САЩ през март е достигнало най-високото си ниво от повече от година, след като оптимизмът за заетостта и доходите е компенсирал по-високите цени по бензиностанциите, съобщава Ройтерс.

Индексът Thomson Reuters/University of Michigan е нараснал до 76,2 пунтка от 75,3 през февруари – най-високото ниво от февруари 2011 г., показаха окончателните данни.

Първоначалната оценка бе 74,3 пункта, а средната прогноза на икономисти – 74,7 пункта.

Подиндексът за настоящите икономически условия надхвърли очакванията и също е на най-високото си ниво от миналия февруари, а потребителските очаквания също се оказаха над първоначалните оценки и прогнозите на икономисти.

Инфлационните очаквания за следващите 12 месеца са се понижили до 3,9% от 4% в началото на месеца. Това обаче е все още най-високото им ниво от миналия май и над февруарското ниво от 3,3%.

В началото на март прогнозите за инфлацията през следващия 5-10 годишен период остават на нивото на първоначалната оценка от 3% годишно, малко над февруарското ниво от 2,9%.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:37 | 07.09.22 г.
fallback