През февруари Airbus няма нито една нова поръчка и от началото на годината изостава чувствително от основния си конкурент Boeing, съобщава Ройтерс.
Европейският производител на пътнически самолети не успя да задържи рекордния пазарен дял, който завоюва през 2011 г. с хитовите продажби на модернизирания и икономичен A320neo.
Boeing отговори с 737 MAX, с който иска да възстанови изгубените си позиции в най-оспорвани сегмент на авиационния пазар – средно големите пътнически самолети с между 100 и 200 места.
Данните за първите два месеца на годината потвърждават негативната тенденция. Заедно с дъщерното си дружество EADS, Airbus отчита продажби, които са едва четвърт от тези на Boeing.
От началото на годината Airbus е продал 97 самолета, като последната обявена продажба е на 6 пътнически самолета A350-900 на базираната в Хонконг Cathay Pacific. Самолетите все още не са произведени.
Първоначално авиокомпанията планираше да ги вземе под наем от кувейтската Alafco, но в последствие реши да ги купи. Това обаче накара Alafco да откаже поръчката за същите самолети, с което заявените машини A350 остават без промяна - 555.
През февруари същата кувейтска компания - Alafco, поръча 35 броя A320neo. Тези самолети обаче са били заявени още миналата година, като в счетоводните книги на Airbus купувачът е бил означен като анонимен.
По време на най-голямото авиошоу в Азия - Singapore Air Show, Boeing сключи сделка за продажбата на 230 броя 737 MAX на индонезийската ниско бюджетна компания Lion Air. От началото на годината щатската компания е продала 387 самолета.
Доставките на Airbus през януари и февруари включват 4 самолета A380 суперджъмбо. В четвъртък акциите на компанията се повишиха, след като стана ясно, че нарастването на производствената цена на 525-местния самолет е овладяно.