fallback

Печалбата на Wal-Mart се повиши, но не оправда очакванията на анализаторите

В последните месеци Wal-Mart понижи цените на редица стоки, за да привлече нови клиенти

20:16 | 21.02.12 г.
Автор - снимка
Създател

Новооткрит магазин на Wal-Mart в Чикаго. Снимка: Ройтерс

Wal-Mart, най-голямата търговска компания в света отбеляза ръст на печалбата си за тримесечието до 31 януари, след силен ръст на сезонното потребление, съобщава BBC.

За последното тримесечие нетната печалба на Wal-Mart се е повишила с 3,4% до 5,2 млрд. долара, спрямо същия период на миналата година.

Резултатите обаче, не оправдаха очакванията на анализаторите и акциите на компанията изгубиха над 4%, при отварянето на борсата в Ню Йорк.

В последните месеци Wal-Mart понижи цените на редица стоки, за да привлече нови клиенти.

В тримесечния доклад, изпълнителният директор на компанията Майк Дюк заявява, че стратегията работи.

Ценовата ни политика позволява да се открояваме на пазара в САЩ, посочва той.

„Голяма част от потребителите са внимателни с финансите си и за това, за да се справят с икономическите трудности, разчитат на ниските цени в Wal-Mart“, допълва той.

Нарастването на печалбата обаче, има и своята цена. Оперативният марж на Wal-Mart за тримесечието се е понижил, поради ценовите отстъпки.

Wal-Mart се опитва да завоюва нови позиции на международния пазар. Компанията купи южноафриканската Massmart и планира да увеличи дела си в китайската компания за интернет търговия Yihaodian до 51%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:37 | 13.09.22 г.
fallback