fallback

General Motors се насочва към рекордни резултати

Компанията ще отчете печалба в размер на 8 млрд. долара, разкрива WSJ, благодарение основно на силните продажби в Китай и приходите в Северна Америка

13:08 | 06.02.12 г. 2
Автор - снимка
Създател

Сглобяване на Chevrolet Silverado във фабрика на GM в Мичиган. Снимка: Ройтерс

Американският производител на автомобили General Motors (GM) излиза стремително от кризата. Според материал на Wall Street Journal компанията-майка на Opel ще отчете за изминалата година печалба в размер на около 8 млрд. долара. Финансовите данни трябва да бъдат публикувани на 16 февруари. Това ще бъде рекорд в повече от 100-годишната история на концерна, пише вестникът в днешното си електронно издание, позовавайки се на източници, които вече са надникнали в баланса. В допълнение автомобилният производител, който преди около три години все още стоеше на ръба на фалита, се приближава към целта си - годишна печалба в размер на 10 млрд. долара.

Удвояването на печалбата за миналата година компанията дължи преди всичко на силните продажби в Китай и високия принос на печалбата от Северна Америка. На родния си пазар автоконцернът силно е намалил разходите си и отскоро постига значително по-високи цени. Бизнесът в Европа с марките Opel и Vauxhall обаче продължава да бъде на загуба.

Като друга своя цел групата си е определила по-високата рентабилност. Маржът следва да се увеличи от шест процента до десет процента, казва главният финансов директор Даниел Амън. За постигнето на тази цел General Motors е готова на намаляване на продажбите и с това – на пазарния си дял в Северна Америка. 

Не толкова добър е бизнесът за японските производители. Концернът Suzuki Motors отчита намалена печалба за третото тримесечие заради все по-слабите си продажби в Азия и преди всичко в Индия. В трите месеца до декември печалбата е спаднала с 3% до 23 млрд. йени (около 229 млн. евро), както съобщава днес четвъртият по големина японски производител.

Индия е най-големият пазар за Suzuki. Чистата печалба е отчела спад от цели 30%. Все пак концернът се придържа към първоначалните си очаквания за печалба, но намали прогнозата си за приходите за годината, която приключва в края на май със 110 млрд. йени. Като причина за това Suzuki посочва силната йена и последиците от наводнението в Тайланд, което наводни няколко фабрики.

В момента германският концерн Volkswagen държи 19,9% от японската корпорация. Двете компании обаче се намират в съдебен спор, като международният съд в Лондон трябва да изясни ситуацията през следващите няколко месеца. Suzuki иска да принуди VW да продаде акциите си.

Друг японски производител – Mitsubishi, обмисля да преустанови производството си в Европа. Според японския икономически вестник Nikkei производството на автомобили във фабриката в Холандия може да бъде преустановено до 2013 г.

Според изданието, което не се позовава на източници, в момента компанията провежда преговори с холандското правителство и служителите в завода. В момента Mitsubishi произвежда там моделите си Colt и Outlander. В Холандия за японския концерн се трудят около 1500 служители. 

Историята на завода Nedcar, в близост до границата с Германия, е доста интересна. Първоначално там са се асемблирали автомобили за Volvo. През 1991 г. Mitsubishi придобива част от производственото хале.

Преди години там за определен период от време се сглобяват и моделите Smart в сътрудничество с Daimler. В последната година обаче във фабриката са били сглобени едва 47 000 автомобила, а годишният капацитет е 100 000 единици. Японците се надяват да намерят купувач за Nedcar. А европейските пазари ще бъдат снабдявани с произведени в Япония и Тайланд коли. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:24 | 14.09.22 г.
fallback