fallback

Потребителското доверие в САЩ нарасна до 5-месечен максимум

Тенденцията отразява подобрението на пазара на труда в страната

21:07 | 05.01.12 г. 2

Потребителското доверие в САЩ е нараснало до петмесечен максимум в седмицата до 31 декември 2011 г. като отражение на подобрението на пазара на труда в страната.

Индексът на агенция Bloomberg, който измерва настроенията на потребителите, се е изкачил до ниво от -44,8 пункта, докато в края на предходната седмица беше -47,5 пункта. Това е и най-високо му ниво от средата на юли.

“Подобрението на пазара на труда означава, че доходите на хората ще се увеличават, а оттам и потребителските разходи”, коментира Джон Хърман, стратег от State Street Global Markets.

Актуалните данни на консултантската компания ADP показват, че през декември частният сектор в САЩ е създал 325 хил. нови работни места. Данните за ноември също бяха коригирани нагоре, до 204 хил. нови работни места.

От друга страна трудовото министерство на Щатите съобщи, че миналата седмица желаещите да получават помощи при безработица са намалели с 15 хил. души спрямо предходната седмица. Намалели са и трайно безработните в страната, показва правителствената статистика.

Ръстът на потребителското доверие в САЩ е подкрепило повишението на продажбите на дребно през празничния месец декември. Данни на Международната организация на шопинг центровете показват, че 25-те търговски центрове, членуващи в организацията, са регистрирали ръст на приходите от 3,5%. Продажбите през ноември и декември са се увеличили с 3,3%, което е добър резултат, но малко по-слаб от миналогодишния.

Обикновено по време на празници търговците на дребно могат да реализират до 40% от годишните си приходи, отбелязват от организацията. Затова между отделните вериги имаше силна конкуренция, която ги раздели на печеливши и губещи в зависимост от промоциите и отстъпките.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:02 | 09.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още