Комуникационната стратегия на Федералния резерв може и да не е най-вълнуващата тема за инвеститорите, но е важно да се разбере защо централната банка обсъжда промени в нея, тъй като това има съществени последици за пазарите, пише Стив Лийсмън от CNBC.
Макар Фед да не обяви промяна в политиката си след вчерашната среща, някакво преразглеждане на публичната стратегия на централната банка се очаква в началото на следващата година.
За Федералния резерв комуникацията е просто това, което той казва на пазарите относно плановете си за затягане или разхлабване на паричната политика. Малцина във Фед са доволни от сегашната система, чрез която понастоящем се обещават „извънредно ниски лихви по федералните фондове поне до средата на 2013 г.“
Първоначално се смяташе, че включването на времеви хоризонт ще бъде подобрение спрямо предишната формулировка, с която се обещаваха ниски лихви за „продължителен период“, но централната банка откри, че този подход има своите недостатъци. Защо средата на 2013 г., а не по-рано или по-късно? Какво точно стои зад тази дата?
От Федералния резерв ще отговорят, че това е очакването за икономическите условия в този бъдещ момент, които централната банка публикува всяко тримесечие. С публикуването им Фед желае пазарът да предполага какви ще са лихвите или балансът на банката в бъдеще.
Така че времевият хоризонт във формулировката на Фед показва колко дълго лихвите ще останат „извънредно ниски“, ако настоящите икономически прогнози се окажат точни. Доста странна комуникационна стратегия. Или пък не.
Защо просто не се каже на пазарите какво е точното очакване за лихвите? Това ще спести много стъпки и ще премахне голяма част от неяснотата на сегашната политика.