Американската верига ресторанти за бързо хранене McDonald's Corp обяви по-голям от очаквания ръст на продажбите в разработени ресторанти през ноември. Главната причина за силния ръст е значителното нарастване на броя обекти в Япония и Китай, както и в Европа – основния пазар на компанията.
Продажбите в ресторанти, отворени преди най-малко 13 месеца, са се увеличили със 7,4% в световен план, при очакван от анализаторите ръст от 4,6%.
В Европа, откъдето McDonald`s получава 40% от приходите си, продажбите са нараснали с 6,5%, като най-силно е представянето във Великобритания, Франция, Русия и Германия. В САЩ е регистриран аналогичен процентен ръст, а продажбите в азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Африка са се увеличили с 8,1%, като най-голям е ръстът им в Япония и Китай, макар да регистрира известно забавяне във втората по големина световна икономика.
Във всички региони на света през ноември тази година продажбите са били по-силни, отколкото през същия месец на 2010 г.
„Потребителят е достатъчно силен, за да възприеме първокласни продукти“, заяви Матю ДиФриско, анализатор в Lazard Capital Markets, визирайки популярността на по-скъпите продукти на компанията, създадени на база на кафето. „Комбинацията от продукти и инвестиции в ресторантите изглежда е основен двигател на великолепното представяне“, добави той.