Потребителското доверие в САЩ се оттласна от 2,5-годишното си дъно, като нагласите относно перспективите пред заетостта и доходите са се подобрили видимо през ноември, съобщава Ройтерс.
Индексът на потребителските настроения, изчисляван от индустриалната организация The Conference Board, е скочил до 56 пункта спрямо ревизираните нагоре 40,9 през октомври.
Това е най-високото ниво от юли и надвиши очакванията на икономистите за 44 пункта. Първоначалните данни за индекса през октомври отчетоха 39,8 пункта.
”Нагласите на потребителите към настоящите икономически условия най-сетне се подобриха след шест месеца непрекъснато влошаване”, коментира Лин Франко, директор на Центъра за изследване на потребителите към организацията.
”Изглежда потребителите навлизат в сезона на покупките с повишено настроение, макар исторически нивото на индекса да остава слабо”, посочва той.
Индексът за бъдещите очаквания също е достигнал най-високото си ниво от юли – 67,8 пункта през ноември спрямо 50 в предходния месец. Индексът за сегашната икономическа ситуация пък е на най-високото си ниво от май – 38,3 пункта спрямо 27,1 през октомври.
Подобрила се е оценката на потребителите и за състоянието на трудовия пазар. Делът на отговорилите, че работа се намира трудно е намалял от 46,9% на 42,1%, а делът на тези, според които има достатъчно работа се е повишил от 3,6% на 5,8%.
Освен това инфлационните очаквания на потребителите за следващите 12 месеца са се понижили от 5,8% на 5,5%.