Американските потребители масово щурмуваха магазините в почивните дни около Деня на благодарността, което доведе до рекорд при разходите за празника. Похарчената сума е 52,4 млрд. долара, а записаният ръст на продажбите спрямо миналата година е 16 на сто, пише Bloomberg.
Потребителите са похарчили по средно 398,62 долара, което е с над 30 долара повече спрямо похарчените около Деня на благодарността през 2010 година 365,34 долара, съобщават от Националната федерация на търговците на дребно.
Продажбите по интернет в „Черния петък“ пък са скочили с 26 на сто до 816 млн. долара, докато в Деня на благодарността е отчетен ръст от 18 на сто до 479 млн. долара.
„Това е добър, окуражителен сигнал за потребителите въпреки всички смущения в икономиката. Предстои добър Коледен сезон“, посочва за Bloomberg Маршъл Коен, анализатор в NPD Group.
Новината за рекордните продажби обаче не може да се приеме като еднозначен положителен сигнал за състоянието на американските потребители. Според други анализатори част от потреблението просто е било изтеглено от Коледните празници към Деня на благодарността заради големите разпродажби.
На този етап от федерацията на търговците на дребно очакват продажбите през сезона на празниците да нараснат с 2,8 на сто на годишна база. Това би представлявало забавяне наполовина на темпа от 5,2 на сто, регистриран в края на 2010 година.