fallback

"Черният петък" съживява щатската търговия

40% от приходите на американските търговци на дребно се реализират между Деня на благодарността и Коледа, като тази година се очакват 466 млрд. долара

11:19 | 25.11.11 г. 13
Автор - снимка
Създател

Първите предвестници на задаващата се битка дойдоха в началото на седмицата. Беше понеделник следобед, когато Тито Ернандес и Кристин Орта напредваха в паркинга на Best Buy и направиха своя бивак на най-стратегическото място - в близост до главния вход. От този момент нататък врагът - очакваните хиляди други клиенти - на практика вече беше загубил битката, пише в свой репортаж германският икономически всекидневник Handelsblatt.

Сиво-зелената палатка, разположена пред клона на гиганта за електроника в Сейнт Питърсбърг, Флорида, в продължение на цяла седмица беше малка медийна атракция. Това, което изглеждаше като "Окупирай Best Buy" беше крайната подготовка за днешния "Черен петък" (Black Friday) - най-големият ден за пазаруване с намаления през годината в Америка. Така че всички очи са вперени в днешния ден, който е най-силният за продажбите в цялата година. Той е деня, за който мнозина ръководители на търговски дружества се надяват, че ще обърне техните баланси от червено на черно, от минус към плюс. От тук идва и наименованието на деня. Младата двойка иска преди всички останали да стигне до отделението с телевизори с плосък екран. "Аз търся 42- или 55-инчов", казва Орта пред местна телевизия. За 42-инчов телевизор тя е готова да даде 199,99 долара. Наистина, дори и за американските стандарти е лудост да седиш в позиция цели пет дни преди голямата битка, но дългите опашки пред вериги и молове в деня след празника за Деня на благодарността са традиция. „Черният петък“ дава началото на най-горещия шопинг сезон, като клиентите се борят за невероятни сделки, а касовите апарати на търговците на дребно звънят непрекъснато.

Въпреки високата безработица, несигурното положение и лошата ситуация на имотния пазар американците и тази година ще пазаруват, докато кредитните им карти не се нагорещят. Браншовият съюз на търговците на дребно (NRF) очаква малък ръст: 74 млн. клиенти се очакват за уикенда, започващ от Черния петък - с 27% повече от предишната година. Други 77 млн. само ще разгледат какво се предлага и ще решават спонтанно дали да пазаруват или не.

Този период е важен за оцеляването на търговците на дребно, защото те правят до 40 на сто от продажбите си между Деня на благодарността и Коледа. За тази година NRF очаква приходи от 466 млрд. долара, което представлява увеличение от 2,8% в сравнение с 2010 година. Това е по-нисък ръст от постигнатия преди година 5,2%-ен скок, но е по-висок от от средното увеличение от 2,6 процента през последните десет години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:05 | 13.09.22 г.
fallback