McDonald's Corp обяви по-нисък от очаквания ръст на продажбите през август, като в Азия с най-голяма тежест е спадът в Япония, а в САЩ и Европа показателите също не постигат поставената цел, съобщи Ройтерс.
От най-голямата верига за бързо хранене в света посочиха, че продажбите в ресторанти, отворени най-малко преди 13 месеца, са нараснали с 3,5% в световен мащаб. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха ръст от 4,3%.
Продажбите в разработените ресторанти (отворени преди повече от година - бел. ред.) са се увеличили с 3,9% в САЩ и с 2,7% в Европа, която е най-големият пазар на компанията, оставайки под предварителните прогнози за ръст от съответно 4,0% и 4,7%.
В азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Африка е регистриран спад от 0,3% при прогноза за ръст от 3,5%.
Показателят за Азия бе силно повлиян от резкия спад на продажбите в Япония, където потребителите все още се приспособяват към последиците от силното земетресение и вълните цунами през март.
Според говорителка на компанията, ураганът „Айрин“ се е отразил минимално върху продажбите.