Гигантът в производството на потребителски стоки Procter&Gamble обяви ръст на печалбата за второто тримесечие, след като орязаните разходи и увеличаването на цените помогна за намаляване на въздействието на по-скъпите материали и някои по-слаби пазари като този в САЩ, съобщи Ройтерс.
Американската компания, която произвежда всичко – от ножчета за бръснене Gillette до памперси, е спечелила 2,51 млрд. долара, или 84 цента на акция през второто тримесечие.
През аналогичния период на 2010 г. печалбата на Procter&Gamble бе 2,19 млрд. долара, или 71 цента на акция.
Приходите са нараснали с 10% до 20,86 млрд. долара, като обемът на продадените стоки се е увеличил с 3%.
Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха печалба от 82 цента на акция при приходи от 20,6 млрд. долара.