fallback

Ейкърсън: Opel не се продава

Не коментираме спекулации, а имаше доста, заяви още главният изпълнителен директор на General Motors Co.

10:33 | 28.07.11 г.

Дан Ейкърсън. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на General Motors Co. Дан Ейкърсън заяви, че европейското поделение Opel не се продава, съобщи Bloomberg.

“Не коментираме спекулации, а имаше доста. Но аз ще кажа така: Opel не се продава“, каза Ейкърсън.

През миналата година американската компания е загубила 1,8 млрд. в Европа. Загубата на GM в Европа от 1999 г. насам е 14,5 млрд. долара.

В официално съобщение от 13 юли, публикувано на уебсайта й, компанията обяви, че главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Мартин Винтеркорн подклажда спекулации, че GM иска да продаде Opel.

Коментарите на Винтеркорн дойдоха след съобщения от юни в германските списания Der Spiegel и Auto Bild, че GM може би обмисля продажбата на Opel.

Базираната в Рюселсхайм компания работи с  AlixPartners LLP върху програми за технологично донастройване или производствени планове за стимулиране на по-високи цени, заявиха през този месец два източника, запознати със ситуацията.

От Opel проучват и начини за намаляване на инженерните и производствените разходи, добавиха източници, пожелали да останат анонимни.

Част от новите идеи включват фарове, пригодени за високоскоростно шофиране по германските аутобани.

Главният изпълнителен директор на компанията Карл Фридрих Щраке прогнозира през април, че компанията ще реализира оперативна печалба през настоящата година.

GM разчита на Opel  за конструирането на автомобили с малки и средни размери като седана Chevrolet Malibu и Cruze.

По-рано през този месец германският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung цитира Винтеркорн, според когото ако Opel е за продан, по-вероятният купувач би бил китайски автопроизводител, а не Hyundai Motor Co.

Коментарът „продължава достойния за съжаление пример за раздухване на спекулации“, че Opel е на тезгяха, посочиха от GM в съобщението от 13 юли.

От американската компания обявиха, че осъществяват напредък в преструктурирането на бизнеса си. Пазарният дял на Opel да нарасна от 7% до 7,4% през първите 5 месеца на настоящата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:10 | 11.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още