fallback

Печалбата на Coca-Cola надхвърли очакванията, подкрепена от ръста в чужбина

Нетната печалба на компанията за второто тримесечие е 2,8 млрд. долара, или 1,2 долара на акция

18:33 | 19.07.11 г.

Снимка: sxc.hu

Coca-Cola съобщи за спад в продажбите в Северна Америка, но публикува данни за малко по-добра от очакваното печалба заради реализацията на развиващите се пазари, предаде Ройтерс.

Най-големият производител на безалкохолни напитки в света осъществява повечето от продажбите си извън САЩ, което го задържа във вниманието на инвеститорите въпреки проблемите на домашния пазар, където анемичният ръст на работните места намалява продажбите на безалкохолни.

Изпълнителният директор на компанията Мухтар Кент заяви пред CNBC, че икономическото възстановяване е „смесено“ и че потребителите остават „смутени“.

Търсенето на потребителски стоки, включително на безалкохолни напитки, се влияе от икономическата ситуация и безработицата, а ръстът на работните места в САЩ през юни се забави до почти нулеви стойности. Нетната печалба на Coca-Cola е 2,8 млрд. долара, или 1,2 долара на акция за второто тримесечие.

През аналогичния период на миналата година показателите бяха съответно 2,37 млрд. нетна печалба и 1,02 долара на акция.

Като се изключат извънредните приходи и разходи, печалбата е 1,17 долара на акция, което надхвърля с по-малко от цент усреднената оценка на анализатори, анкетирани от Ройтерс.

Приходите са нараснали с 47% до 12,74 млрд. долара, като основните причини за това са закупуването на бутилиращите операции на Coca-Cola в Северна Америка, увеличението на цените и печалбата от 6% от курсови разлика.

Очакванията на анализаторите бяха за приходи от 12,38 млрд. долара.

От компанията обявиха, че обединяването на бутилиращата дейност напредва по план, като спестените разходи през 2011 г. се очаква да бъдат между 140 млн. и 150 млн. долара. От Coca-Cola добавиха, че инициативите й по отношение на производителността вървят по план и дори очакванията за годишни икономии между 400 млн. и 500 млн. долара леко са се завишили.

През второто тримесечие продадените обеми извън Северна Америка са нараснали с 6% при запазване на продадените обеми в Северна Америка с изключение на новопридобити марки като например Dr Pepper.

В Латинска Америка реализираните обеми са нараснали с 6%, в Европа – с 5%, със 7% в Евразия и Африка, и също с толкова - в Азиатско-тихоокеанския регион.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:42 | 12.09.22 г.
fallback