Американските и германските автопроизводители успяха значително да увеличат продажбите си на щатския пазар през април. С оглед на растящите цени на горивата обявените във вторник данни за продажбите показват по-широко търсене на енергийноефективни автомобили. Данните доказват също, че американският пазар „продължава да бръмчи“, предаде Ройтерс.
Особено приятен за концерните факт е, че те вече не са принудени да правят големи намаления и отстъпки, както по време на кризата, за да подтикнат американците към покупка. Според специализирания портал Edmunds.com средните нива на отстъпките са 2118 долара и по този начин са достигнали ниските равнища от 2005 г. Само преди година тази стойност беше 2669 долара.
Според данни на анализаторската компания Autodata американският автомобилен пазар е нараснал с 18% спрямо април 2010 г. През четвъртия месец на годината в САЩ са били продадени 13,1 млн. нови коли спрямо 11,2 млн. година по-рано.
Така април стана третият пореден месец, в който продажбите минават границата от 13 милиона коли, което не се е случвало от средата на 2008 г. И все пак резултатите са все още далече от рекордните продажби от близо 17 млн. коли на месец преди кризата от началото на 2008 г.
Volkswagen е повишил продажбите си с 23% до 28 500 нови автомобила. „Ние вече не се движим по инерция“, заяви регионалният директор на концерна за САЩ Джонатан Браунинг. Повече от половината от продажбите се падат на седана от средната ценова класа Jetta, който VW предлага в САЩ за конкурентната цена от 16 000 долара (10 825 евро). През есента на пазара ще се появи специално разработен за щатите Passat за около 20 000 долара. Специално изградената за целта производствена фабрика ще бъде открита на 24-и май.
Принадлежащият към групата Volkswagen производител на спортни автомобили Porsche е увеличил продажбите си с близо 82% до почти 3200 нови автомобили. С продадените 25 000 нови коли от марките BMW и Mini базираният в Мюнхен концерн привлече с 20% повече американски клиенти, отколкото година по-рано.
Най-големият американски автомобилен производител General Motors също има повод за радост. Детройтската корпорация увеличи продажбите си през април неочаквано рязко с 26% до 232 500 автомобила. Силните продажби са били движени от икономични компактни автомобили Chevrolet и компактните кросоувъри Cruze, Equinox и Terrain. Увеличението показва, че концернът-майка на Opel не е претърпял сериозен недостиг на доставките след земетресението в Япония. Анализаторите очакваха ръст от далеч по-скромните 16%. Затова и акциите на GM скочиха с 2,6%. По този начин General Motors отново се изкачи на първо място сред американските автопроизводители.
През март, за втори път от 1998 г. насам, Ford Motor Co надмина по продажби General Motors, но през април GM продаде с 18% повече превозни средства. Местният конкурент Ford е успял да продаде 190 000 нови автомобила, със 16% повече от април 2010 г.
За най-големия производител в световен мащаб – Toyota, който още не е обявил резултати, анализаторите очакват силен спад заради последствията от земетресението през март.