Продажбите на нови автомобили в САЩ набраха скорост през февруари въпреки поскъпването на петрола.
След двугодишното си въздържание американските потребители се завръщат на пазара, което допринася за 27-процентния скок в покупките на нови автомобили до 13,4 млн. единици на годишна база, пише Financial Times.
Февруари се оказва най-силен за автомобилната компания General Motors, чиито продажби се увеличават най-много с 49% на годишна база. Търсенето на четирите марки на General Motors от индивидуалните потребители в САЩ бележи рекорден ръст от 70 на сто.
Продажбите на другите две големи американски автомобилни компании Ford и Chrysler също се увеличават, съответно с 14% и 13% на годишна база.
Toyota на свой ред води по ръст на продажбите сред азиатските автомобилни компании – те се повишават с 42% на годишна база, рекорд за последните десет години.
Пазарният дял на японските и южнокорейските автомобилни компании се увеличава до 46,1% през февруари от 44,8% преди година.
По този начин той се изравнява с този на американските автомобилни компании. Търсенето на по-икономични автомобили расте през миналия месец на фона на поскъпването на петрола.