През 2011 се очаква броят на първичните публични предлагания (IPOs) в САЩ да бъде най-големият от три години насам, след като инвеститорите възвръщат увереността си в акциите и търсят по-рисковите инвестиции, пише CNBC.
Сред първите, които ще тестват пазара е компанията за ТВ рейтинги Nielsen Holdings, докато остава неизвестно дали някоя от бързорастящите интернет компании като LinkedIn и Groupon ще предприеме публично предлагане.
Като цяло този процес вече е започнал за 130 компании, повечето американски, а поне още два пъти по толкова са на път.
”IPO пазарът ще се ускори поради изясняването на въпроса с данъчните ставки, новото вливане на ликвидност в икономиката от страна на Федералния резерв, както и заради перспективите за по-добра бизнес среда”, се казва в доклад на Renaissance Capital.
”Фирмите имат по-добри очаквания за растежа на своя бизнес, средства се насочват към фондовете за дялов капитал, а инвеститорите правят пари от публичните предлагания не само в първия ден от търговията с акциите”, коментира Пол Бард, директор Анализи в компанията.
”Частните предлагания, които бяха затруднени през 2010, трябва също да се увеличат, както като брой, така и като обем”, смята той. ”Очакваме няколко такива за по над 1 млрд. долара.”
Питър Фалви, управляващ директор в Morgan Keegan, е на мнение, че в събитие на годината може да се превърне някоя от интернет компаниите с хипер растеж като Facebook, LinkedIn, Groupon, Zynga и Twitter, които засега още изчакват с публичните си предлагания.
”Ако някой от тях реши да предприеме IPO, това ще привлече внимание към пазара, невиждано от 2004, когато Google осъществи публично предлагане”, предвижда Фалви.