fallback

Новите компании на Nasdaq не растат достатъчно бързо

За пръв път от 10 години IPO-тата им са с по-ниска доходност от S&P 500

13:45 | 08.09.10 г. 2
Автор - снимка
Създател

От началото на годината първичните публични предлагания (IPO) на борсата Nasdaq са донесли по-ниска доходност от индекса S&P 500, съобщава Bloomberg.

Това се случва за пръв път през последното десетилетие, в което доходността на IPO-тата през всяка от годините е била поне двойно по-висока от тази на индекса.

През този период акциите след IPO-та на Nasdaq са поевтинели единствено през 2008, като дори в периода на спад на технологичните акции (2000-2002) те са поскъпвали.

От началото на 2010 г. средноаритметичната възвращаемост на общо 43 първични публични предлагания на Nasdaq е -5,2% при -3,5% за S&P 500.

В периода 1999-2009 доходността на IPO-тата на Nasdaq (от Google до Priceline) превиши тази на основния американски индекс средно с 42 процентни пункта на година.

„Новите компании на Nasdaq не растат достатъчно бързо, за да оправдаят по-високи цени“, смята Тим Лафрън, професор по финанси в Mendoza College of Business.

„Аз се опитвам да открия следващата Google, когато инвестирам в IPO”, казва той. "Първичните предлагания на Nasdaq се предполага, че са на млади компании с голям потенциал, но такива сега липсват."

Новите компании на Nasdaq спаднаха и заради безпокойството от забавянето на икономическото възстановяване.

„Трябва да притежаваш известен оптимизъм и вяра в бъдещето, за да инвестираш в първично предлагане на Nasdaq“, смята Джак Аблин, главен инвестиционен директор в Harris Private Bank. „Настоящата икономическа несигурност определено ще окаже влияние на нагласите на инвеститорите за участие в IPO.”

От началото на годината 32 от 43 IPO-та на Nasdaq загубиха от стойността си, докато на нюйоркската фондова борса (NYSE) акциите на компаниите, осъществили първични предлагания, поскъпнаха средно с 1,5%.

Първичните предлагания на NYSE обаче са с 32% по-евтини от тези на Nasdaq, които имат водещ P/E коефициент от 21,9.

Анализаторите предвиждат 27% ръст в продажбите през 2011 на компаниите, които дебютираха през тази година на Nasdaq, докато през последните десет години приходите им в годината след IPO-то са нараствали средно със 125%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:28 | 04.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още