Компанията за потребителски стоки Procter & Gamble отчете спад в печалбата си за второто тримесечие на годината от 12 на сто. Така за периода април-юни, който се явява последно тримесечие на фискалната година за компанията, е постигната печалба от 2,19 млрд. долара, или 71 цента на акция.
За същия период на миналата година печалбата на Procter & Gamble възлезе на 2,47 млрд. долара, или 80 цента на акция. Предварителните очаквания на анализаторите сега бяха да бъде постигната печалба от 80 цента на акция, предава Marketwatch.
Като основна причина за спада на печалбата се посочват увеличените разходи за маркетинг.
През тримесечието е отчетен ръст на продажбите от 5 на сто до 18,9 млрд. долара, като реализираният обем се увеличава с 8 на сто. Ръстът от 8 на сто е най-силното повишение на продадения обем стоки за последните 22 тримесечия, съобщават от компанията.
Прогнозите на анализаторите са, че през следващата фискална година нетните продажби на компанията ще нараснат с 2 до 4 на сто, което ще доведе до печалба на акция в рамките на 3,91 – 4,01 долара.
Преди старта на днешната сесия акциите на Procter&Gamble поевтиняват с 2,9 на сто до 60,25 долара за брой.