fallback

Младите китайци са новите американски бейби бумъри

Поколението Y ще има също толкова голямо значение, както родените след Втората световна война в САЩ, прогнозира Алис Шен от VanEck

11:53 | 23.12.21 г.
Автор - снимка
Създател

Докато Китай се насочва към потребителска и базирана на услугите икономика, инвеститорите в акции трябва да обърнат особено внимание на т.нар. милениъли в страната – поколението на хората, родени от началото на 80-те до средата на 90-те години.

На това мнение е Алис Шен, старши мениджър в инвестиционната фирма VanEck, която очаква поколението да има също толкова голям ефект като този на американските бейби бумъри (родените след края на Втората световна война, от 1946 г. до 1964 г.) през миналия век. Налице ще бъдат възможности на „пазарите на новата икономика“ в категории акции като потребителски стоки, здравеопазване, информационни технологии

„Това е добра точка на влизане за инвеститорите“, коментира Шен, цитирана от Bloomberg. Според нея фокусът на китайското правителство върху теми за просперитета на гражданите може да са сигнал за възможни бъдещи мерки за затваряне на пропастта в благосъстоянието, което да увеличи покупателната сила.

„Това на свой ред ще помогне за насърчаване на инерцията на местните марки спрямо международните – от „произведено в Китай“ в „проектирано в Китай“, казва тя.

Шен препоръчва инвеститорите да предпочетат компании с малка и средна пазарна капитализация пред тези с голяма. По думите ѝ скорошните намаления на лихвите и увеличените стимули подпомагат тези сектори на пазара, които представляват около 60% от китайския брутен вътрешен продукт, и се очаква при тях да има и повече растеж догодина. Това се случва въпреки растящите притеснения за увеличаващия се регулаторен натиск върху редица сегменти на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:40 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още