За значително подобрение на доставките на въглища съобщават китайските власти, цитирани от Ройтерс. Това е факт благодарение на усилията на компаниите, добиващи въглища, потребителите и подобрените вериги за доставка.
Стабилизирането на доставките се отразява благотворно и на цената на въглищата. Най-търгуваните контракти на стоковата борса в Джънджоу - с доставка през януари, отчитат спад от почти 10% до цена от 925 юана (малко над 144 долара) за тон.
През октомври въглищата достигнаха пик в цената си на 19 октомври - 1982 юана за тон.
Спот доставките са с цена под 1200 юана за тон в минните региони и под 1500 юана за тон на пристанищата.
От юли китайското правителство търси начин да стабилизира доставките, след като наводнения ограничиха добива. Заради кризата цената на въглищата, която е частично либерализирана, се повиши със 190 на сто.
От средата на октомври среднодневният добив на въглища в Китай вече надхвърля 11,5 млн. тона, сочат данните на Нациоалната комисия за развитие и реформи.Според анализите на Ройтерс,ако този ръст се запази, Китай ще отчете пик в използването на въглища като гориво.
Данните на статистиката показват, че в момента дневните доставки на въглища за въглищните електроцентрали достига над 8 млн. тона, което е исторически връх.
От началото на ноември ще заработи онлайн платформа, която ще следи за изпълнението на условията по дългосрочните договори между въглищните компании и крайните потребители.