fallback

Закъсненията и задръстванията на пристанищата в Китай и по света се влошават

Огнища на коронавирус принуждават корабите или да изчакват на котва неизвестно време, или да се пренасочат към други портове

15:13 | 17.08.21 г. 2
Автор - снимка
Редактор

Частичното затваряне на третото по натовареност контейнерно пристанище в света – това в китайския град Нинбо, влошава задръстванията в други големи китайски пристанища. Корабите се отклоняват от Нинбо на фона на несигурността колко дълго ще продължат мерките за контрол на разпространението на коронавируса в града, пише Bloomberg.

В близкия Шанхай и в Хонконг изчакващите кораби се увеличават, след като намаляха поради повторното отваряне на пристанището Янтян в Шънджън, което затвори през май също заради огнище на коронавируса.

Броят на контейнерните кораби, закотвени край Сиамен на югоизточното крайбрежие на Китай, се е увеличил до 24 от 6 в началото на месеца, според данните за корабоплаването, събрани от Bloomberg.

корабоплаване

Терминалът Мейшан в пристанището в Нинбо беше затворен миналата седмица, след като работник на дока се зарази с делта варианта на коронавируса. Терминалът представлява около една четвърт от капацитета на пристанището и все още е затворен, според служител в пресслужбата, който е отказал да посочи името си и друга информация.

Най-големите корабни линии в света, включително AP Moller-Maersk A/S и CMA CGM SA, пропускат пристанището в Нинбо заради затварянето, според Саймън Хийни, старши мениджър по проучване на контейнери в Drewry Shipping Consultants Ltd.

Компаниите предпочитат да пренасочват пратките към други пристанища вместо да чакат край брега на Нинбо неизвестен период от време, докато епидемията от Covid-19 продължава, казва той.

Някои други кораби обаче са готови да чакат. Общо 141 кораба са на обща котва за пристанищата в Шанхай и Нинбо във вторник - с 60 повече от средния брой от април до август.

корабоплаване

„Чуваме, че изоставането се увеличава, а задръстванията се влошават“, казва Доун Тиура, главен изпълнителен директор на асоциацията за логистична индустрия Sourcing Industry Group. „Прекъсванията в пристанищата са абсолютно свързани. Ако купувате стоки с произход или преместване през Китай, трябва да увеличите времето за изпълнение или да намерите друг източник на доставки“, допълва тя.

Корабоплавателната индустрия преминава през серия от прекъсвания тази година, които създадоха забавяне в глобалните корабни вериги и доведоха до рекордно високи тарифи за товарите. Основните събития за тази година са заседналият контейнеровоз в Суецкия канал и огнищата на коронавирус в Югоизточна Азия и Китай, които намаляват производителността на пристанищата.

корабоплаване

Закъсненията се простират през Тихия океан до пристанището Лонг Бийч в Лос Анджелис, където повече от 30 кораба чакат да влязат в пристанището за разтоварване, показват данните на Bloomberg.

На други места в Югоизточна Азия закотвените кораби край двете най-големи пристанища на Виетнам също се увеличават.

„Повечето пристанища са задръстени или имат закъснения, така че допълнителни обеми необслужени товари ще увеличават натиска“, казва Хийни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:51 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още