Новите огнища на коронавирусa в Азия доведоха до затварянето на едно от най-натоварените логистични пристанища в света, засилвайки опасенията, че бързото разпространение на делта варианта ще доведе до повторение на кошмарната за корабоплаването 2020 година, пише Bloomberg.
Пристанището в Лос Анджелис, чиито обеми от контейнери намаляха значително след повторната поява на коронавируса в Китай през юни, се подготвя за нов потенциален крах на товарите поради затварянето на Нинбо Джъндзян.
Според Антон Познър, ръководител на компанията Mercury Resources, много дружества, които наемат кораби, вече добавят клаузи в своите договори за коронавируса като потенциална заплаха, за да не се налага да плащат за блокирани кораби.
Първоначално изглеждаше така, сякаш ситуацията започва да се успокоява, а ето че „сега сме в ново забавяне заради делта“ варианта, посочва Еманюел Ксидас от Ifchor North America LLC. „Очаква ни втори удар“, добавя той.
Затварянето на Нинбо Джъндзян поражда опасения, че глобалните пристанища скоро ще се сблъскат с подобен проблем, а ограниченията ще забавят потоците от товари - от нетрайни храни до електроника.
Ръстът в броя на заразените заплашва да спре работата по пристанищните докове, точно когато световната морска мрежа се опитва да се справи с безпрецедентното търсене предвид отварянето на икономиките и нарастването на производството.
От пристанищната администрация на Нинбо Джъндзян заявиха, че всички други терминали, освен Мейшан, работят нормално. Пристанището активно преговаря с корабните компании, като ги насочва към други терминали и публикува информация на своята платформа в реално време.
За да се сведе до минимум въздействието от затварянето на терминала, администрацията също така регулира времето на работа на другите терминали, за да се увери, че клиентите могат да обработят пратките си.
Някои кораби, които са акостирали в терминала Мейшан преди затварянето му, преустановяват товарните операции до повторното отваряне на терминала, сочи съобщение, изпратено от CMA CGM SA.
Други кораби, които обикновено спират на Мейшан, са пренасочени към терминала Бейлюн, показват данни на A.P. Moller-Maersk A/S. Един от корабите на компанията ще пропусне да акостира на Нинбо Джъндзян следващата седмица.
Цените на контейнерите също се повишиха, като разходите за доставка на контейнер от Шанхай до Лос Анджелис се повишиха с повече от 220% през последната година до 10 322 долара.