Над 30% от публичните дружества в Япония са преразгледали в посока нагоре своите прогнози за нетната печалба за фискалната година, приключваща в края на март 2021 г., сочат данните на Nikkei Asia Review, като тенденцията е до голяма степен водена от японските производители, които зависят от износа.
Общите печалби се очаква да бъдат с над 30% по-ниски от тези, отчетени в предходната година. Въпреки че ситуацията около коронавируса като цяло се подобрява за корпоративна Япония, все още съществуват опасения, че по-нататъшното увеличаване на заразените с коронавирус може да навреди на бизнеса.
Към вторник (10 ноември) 1106 публични компании, чиято фискална година приключва през март 2021 г., оповестиха своите прогнози за нетна печалба за настоящата година. С изключение на компаниите, които представиха своите първи прогнози в периода април-септември, 32% от останалата част направиха корекции в посока нагоре, 8% представиха по-мрачни прогнози, а 60% запазват без промяна оценките си.
На 6 ноември автомобилният концерн Toyota Motor ревизира очакванията си за нетната печалба за текущата финансова година до 1,42 трлн. йени (13,47 млрд. долара), като така тя е почти два пъти по-голяма от прогнозата, направена три месеца преди това.
Потреблението в Китай продължава да се възстановява, след като страната успя да ограничи разпространението на коронавируса. Подкрепени от търсенето в Китай, месечните продажби на Toyota достигнаха рекордно високи стойности през септември.
Както Sony, така и Nintendo преразгледаха прогнозите си за печалбата в посока нагоре, тъй като продажбите на видео игри нараснаха. Новата тенденция на „потребление в домашни условия“ се разраства в целия свят, докато страните продължават да изпитват затруднение при овладяването на разпространението на коронавируса.
Fanuc, производителят на Robodrill, използван в производството на смартфони и компютри, също ревизира прогнозата си за печалба към по-оптимистични стойности.
От компаниите, които повишиха прогнозите си, повече от 60% са производители. А по отношение на стойността делът на производителите достига близо 90%.
Но от друга страна, секторът на услугите - който включва авиокомпаниите и железопътните оператори – продължава да изпитва затруднение по пътя към възстановяването, тъй като много от хората продължават да работят от вкъщи и се въздържат от пътувания. От компаниите, които обявиха първите си годишни прогнози през периода април-септември, повечето очакват рекорден дефицит на фона на продължаващата несигурност.