Японският автомобилен концерн Toyota Motor реализира нетна печалба за периода април-септември в размер на 629 млрд. йени (6,48 млрд. долара), като почти удвои прогнозата си за този показател за фискалната година до 1,42 трлн. йени (13,7 млрд. долара). Компанията успява да смекчи въздействието на пандемията от коронавирус, подпомогната от бързото възстановяване на пазарите в САЩ и Китай и подобрената ефективност при разходите, съобщава Nikkei Asia Review.
Отчетената печалба за разглеждания период е с 45% по-малка от тази, регистрирана за същия период преди година.
Предишната прогноза на Toyota очертаваше печалба в размер на 730 млрд. йени.
През септември концернът отчете рекордно големи продажби в световен мащаб, надминавайки с близо 2% данните за същия месец на миналата година, което подчертава възстановяването от предходните месеци на 2020 г.
Toyota, която временно спря производството на автомобили в Северна Америка заради коронавируса, отвори отново своите заводи в средата на май, преди американските ѝ конкуренти да отговорят на търсенето на пазара.
Японският производител увеличава и продажбите си в Китай, където неговата луксозна марка Lexus се радва на силно търсене. През октомври Toyota отчита над 30-процентен ръст на продажбите.
Общите приходи от продажби се понижават до 11,37 трлн. йени през първата половина на фискалната година, приключваща в края на март 2021 г. от 15,38 трлн. йени за същия период през предходната година.
Маржът на оперативната печалба се свива от 9,1% през първото полугодие на миналата година до 4,6% за тази.
Известна с ефективните от гледна точка на разходите операции, Toyota допълнително рационализира процесите по сглобяване на автомобили и прекрати поддръжката на машините от други компании, за да намали производствените разходи.