fallback

Продажбите на автомобили в Китай продължават да намаляват през юли

Това засилва натиска върху Пекин да подкрепи "охлаждащата се" икономика

10:17 | 13.08.19 г.

Автомобилните продажби в Китай отново рязко са намалели през юли, продължавайки свиването на най-големия автомобилен пазар в света, започнало преди година, предаде Асошиейтед прес, цитиран от БТА.

Продажбите на седани и миниванове са спаднали с 3,9 процента на годишна основа до 1,5 милиона според Китайската асоциация на автомобилните производители.

Продажбите на електрически и хибридни автомобили отчитат необичаен спад с 4,7 процента на годишна основа до 80 000 коли въпреки правителствения натиск да се налагат тези технологии.

Китайското потребителко търсене е засегнато от безпокойствата около търговската война между САЩ и Китай, както и от забавянето на растежа на китайската икономика.

За последно автомобилният пазар в Китай отчете растеж през юни 2018 година и оттогава всеки месец отчита спад, което засилва натиска върху Пекин да подкрепи "охлаждащата се" икономика.

Автомобилните продажби през първите седем месеца са спаднали с 12,8 процента спрямо същия период 2018 година до 11,6 милиона автомобила, уточни асоциацията.

Продажбите на автомобили с висока проходимост са намалели с 11,1 процента, а на седаните - с 13,4 процента. Продажбите на коли на китайски автомобилостроители са спаднали с 13,3 процента до 553 000 автомобила. Те са изгубили 3,9 процентни пункта от пазарния си дял, който вече е 36,2 процента.

Общо продажбите на всякакви видове автомобили, включително камиони и автобуси, са намалели с 4,3 процента до 1,8 милиона. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:36 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още