fallback

Китай планира отново да намали митата за повечето си търговски партньори

Според източници това може да стане най-рано през октомври

10:45 | 20.09.18 г.
Автор - снимка
Създател

Китайските власти планират да намалят средните митнически ставки върху вноса от повечето си търговски партньори още следващия месец в опит да свият разходите за потребителите на фона на ескалиращия търговски конфликт със САЩ. Това съобщават двама източници пред Bloomberg.

Китайският премиер Ли Къцян заяви в сряда, че страната му допълнително ще намали митата си, без обаче да дава повече подробности.

Със съкращаването на налозите Пекин продължава с изпълнението на плана си за стимулиране на вноса. Властите също така се опитват да дадат тласък на местното потребление, което да подкрепи забавящата се икономика.

Това ще е ново намаление на вносните мита след това през юли, което обхвана широк диапазон от потребителски стоки.

„С продължаващото съкращение на ставките Китай изпраща послание, че ще продължи да се отваря и реформира, независимо от това как се развие търговската война“, заяви икономистът на Oversea-Chinese Banking Corp Ltd. в Сингапур Томи Сие. Според него решението на Пекин е както вътрешнополитически, така и външнополитически жест.

Действията на Пекин идват, след като по-рано тази седмица се разигра поредният епизод от търговската война между САЩ и Китай.

Американските власти обявиха в понеделник, че въвеждат нови мита от 10% върху китайски вносни стоки за 200 млрд. долара, въпреки че премахват от списъка с обмитени продукти около 300 различни стоки. От своя страна властите в Пекин заявиха във вторник, че нямат друг избор, освен да отговорят на действията на Вашингтон със свои налози върху американски внос за 60 млрд. долара, които влизат в сила по-късно този месец.

Шанс за конкурентите

Разрастващият се търговски конфликт между двете най-големи световни икономики би могъл да се окаже от полза на конкуренцията.

Според проучване на Deutsche Bank Мексико и в по-малка степен Канада и страните от еврозоната може да спечелят от нарастващите препятствия пред китайските компании на американския пазар, посочва Financial Times в свой материал.

„Налагането на едностранни мита от САЩ върху Китай е еквивалент на положителни условия на търговски шок за останалата част от света“, посочват от банката. Оттам допълват, че вносът от страни извън Китай става относително по-евтин за американския потребител.

От друга страна, що се отнася до достъпа до китайската икономика на стойност 12 трлн. долара, то тук на преден план излиза Европа и в частност Германия.

Според Габриел Фелбермаир, директор на базирания в Мюнхен аналитичен център Center for International Economics, Европа може да се превърне в големия победител от търговската война.

По думите му особено малките производители от Германия може да имат изгода от ситуацията, най-вече ако не развиват дейност нито в Китай, нито в САЩ, избягвайки по този начин директния удар от митата.

В същото време главният икономист на британската компания за управление на активи Schroders Кейт Уайд смята, че европейските и японските компании имат добри шансове да спечелят пазарен дял в Китай, заменяйки американските доставки на автомобили, самолети и химикали.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:45 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още