Историческата среща на върха между американския президент Доналд Тръмп и севернокорейския лидер Ким Чен Ун във вторник е струвала на малката островна страна 20 млн. сингапурски долара (15 млн. американски долара), съобщава CNBC.
“Това е цена, която искаме да платим“, каза сингапурският премиер Ли Сян Лун пред местни медии в неделя.
Срещата на върха ще бъде положителна за Сингапур от гледна точка на репутацията, положението на страната и „начина, по който ни възприемат хората“, допълни Ли.
„Тя ни дава публичност. Фактът, че бяхме избрани като място на срещата – не сме искали това, но бяхме помолени и се съгласихме, говори за отношенията на Сингапур със страните – с Америка и Северна Корея, както и за нашата позиция в международната общност“, каза още Ли.
Сингапур е една от малкото страни в света, която има отношения както със САЩ, така и със Северна Корея.
Парите, които градът държава е похарчил, са отишли отчасти за задоволяване на нуждите на над 2500 журналисти, отразяващи събитието, които бяха настанени в сграда, използвана обичайно при провеждането на кръга от Формула 1 в страната.
Сингапурските средства са отишли и за заплащане на луксозния хотел, в който отседнаха членовете на севернокорейската делегация, съобщава официален представител на правителството.
„Ако смятате цената на всичко в този свят, ще пропуснете наистина важните неща. А в този случай важното е, че срещата се състоя и ние бяхме нейни домакини, не сме били екстравагантни, а премислихме разходите, като се уверихме, че оперативните изисквания са изпълнени“, каза Ли.
Някои жители на Сингапур обаче не са толкова убедени и използваха социалните мрежи, за да изразят недоволството си от провеждането на срещата в един от най-скъпите градове в света.
Държавният департамент на САЩ дори допусна гаф със суверенитета на града държава, като погрешно съобщи, че той е част от съседна Малайзия, навличайки си саркастични коментари в социалните мрежи. Грешката беше поправена своевременно.
Сингапур беше част от Малайзия, но се отдели през 1965 г.
Въпреки недоволството от разходите и неудобствата, свързани с историческото събитие, много сингапурци са на мнение, че то е голям маркетингов и рекламен удар.
Очакваше се посетителите в петте дни на срещата на върха да се увеличат с хиляди, тъй като Тръмп, Ким и журналистическите екипи бяха придружавани от държавни делегации и охранители.
Всеки турист в Сингапур допринася с около 1500 долара за цялостните приходи от туризъм за средно 3,5 дни. Преди срещата на върха бизнесът в Сингапур вече печелеше от организиране на събития по темата и продажба на тематични стоки.