Докато Северна Корея и САЩ продължават да си разменят заплахи, не е много ясно как войната на думи се възприема от хората в Северна Корея, а основната причина за това е, че режимът на Ким Чен-ун държи в желязна хватка населението, внимателно контролирайки достъпа му до външния свят, коментира ВВС.
Страната често е описвана като изолирана и силно изостанала спрямо постиженията от 21-и век. Статистики като цяло липсват и често са базирани на оценки, но какво могат да ни кажат те за живота там?
Икономика
Северна Корея разчита на износа на въглища, за да поддържа икономиката си. Трудно е да се изчисли обаче реалната им стойност, тъй като данните идват само от страни, които получават от въглищата.
Голяма част от суровината се изнася за Китай, която забрани вноса през февруари 2017 г. Някои анализатори обаче поставят под въпрос характера на санкциите
„Има хора, които следят корабите и са виждали севернокорейски кораби на въглищни терминали на китайските пристанища дори след забраната. Вярвам, че Китай наистина е спрял вноса на въглища, но не напълно“, казва Кент Бойстън, анализатор в Peterson Institute for International Economics.
До 1973 г. финансовото състояние на Северна и на Южна Корея е в общи линии еднакво.
Оттогава насам обаче Южна Корея се изстреля напред, превръщайки се в един от водещите световни индустриални производители, а компании като Samsung и Hyundai станаха глобални лидери в секторите си.
Движението на Северна Корея спря през 80-те години, когато страната твърдо реши да следва държавно управляваната си система.
Армия
Макар че Северна Корея е на 52-ро място в света по размер на населението, смята се, че е на четвърта позиция по големина на армията.
Оценките сочат, че военните разходи формират 25% от БВП, а почти всеки мъж в Северна Корея преминава през някаква форма на военно обучение.
Технологии
От технологична гледна точка нещата също не изглеждат много розово. Три милиона мобилни телефона може да звучат много, но в страна с 25 млн. души население, това означава, че един на всеки десет души има мобилен телефон. Повечето потребители вероятно са концентрирани в столицата Пхенян.
В същото време макар че населението на Южна Корея е от 51 млн. души, абонаментите за мобилни услуги са много повече.
В КНДР има една мрежа – Koryolink, поради което мобилният пазар е силно ограничен, макар и да се разраства. Първоначално създаден в партньорство с египетския телеком Orascom, той бе единствената възможност в продължение на редица години.
През 2015 г. обаче Orascom откри, че Северна Корея създава конкурентна мрежа – Byol, и бе принудена да признае пред инвеститорите си, че ефективно е изгубила контрол над 3-те млн. потребители.
Повечето севернокорейците имат достъп и само до „частния интернет“ в страната – ефективно затворен интранет, опериращ на цялата територия.
Инфраструктура
Снимки от столицата Пхенян често показват широки улици със слаб трафик, но положението извън града е съвсем различно.
В Северна Корея има 25554 км пътища, сочат данни от 2006 г., но само 3% всъщност са покрити с настилка, което се равнява на 724 км.
Оценките сочат също, че само 11 на всеки 1000 севернокорейци имат автомобил, което означава дълги опашки на автобусните спирки за повечето хора, които трябва да пътуват.