Гигантът в производството на спортни облекла Puma беше осъден да плати глоба от 421 хил. долара (2,9 млн. юана) на базираната в Шанхай компания Hengyuanxiang (Хенюансян) заради имитация на логото на китайското дружество – стилизирана глава на коза, постанови местният съд.
Производителят на вълна Hengyuanxiang е бранд с 90-годишна история и е регистрирал логото, което прилича на древен китайски йероглиф, през март 2014 г., информира Shanghai daily.
През 2015 г. Puma използва същия знак с различни пропорции върху обувки и блузи с качулки, специално произведени за годината на козата.
От Puma са настоявали, че този йероглиф може да бъде използван от всеки.
Според съда обаче е налице имитация на логото на Hengyuanxiang специално в тази серия продукти, което може да заблуди потребителите.
Проучването установило, че Puma е спечелила почти 6 млн. юана от серията с козата и сега половината от тази сума ще отиде за глобата.