Южнокорейската Hyundai Motors обяви в четвъртък четвърто поредно тримесечие на спад на печалбата. Причина за него е спадът на руската рубла и повечето отстъпки за купувачите в САЩ, пише Ройтерс.
Очаква се резултатите да подхранят недоволството на инвеститорите, които очакват производителят на коли да повиши раздаването на дивиденти в края на годината, за да успокои недоволните от бавния ръст и покупката на имот за 10 млрд. долара.
Hyundai е петият най-голям производител на коли, ако се вземе предвид и сестринската компания Kia Motors. Корейската компания направи сериозната инвестиция в ново седалище, докато икономическата криза в Русия намали приходите ѝ в страната, в която двете компании са втори по продажба. По-слабата йена направи японските коли по-евтини в САЩ, която е вторият най-голям пазар на компанията.
„Очакваме конкуренцията да се увеличи в чуждестранните пазари, докато производителите на вносни коли увеличават продажбите, подпомогнати от намаления на тарифите и валутните ефекти в местния пазар“, направи изявление южнокорейският производител.
За периода октомври-декември нетната печалба отбелязва спад с 19% спрямо година по-рано до 1,66 трлн. вона (1,53 млрд. долара). Средната прогноза от проучване на Thomson Reuters бе за 1,98 трлн. вона.
Спадът в приходите се появява на фона на по-слабия вон спрямо основните валути и по-големите продажби на автомобили, които помогнаха на приходите да нараснат с 8% до 23,57 трлн. вона, заяви компанията.
Руското подразделение на Hyundai може и да е отбелязало оперативна загуба през тримесечието заради спада на рублата. Руската валута загуби близо 30% от стойността си спрямо вона само през последните три месеца на годината, което най-вероятно е повишило цената на вносните автомобили от Корея, смятат анализатори.
В Съединените щати Hyundai увеличи стимулите за продажби, за да се бори с конкуренцията от японските си съперници и да повиши търсенето за основни модели като седаните Sonata и Elantra, заявиха анализатори.
За да се справи с японската конкуренция в САЩ, Hyundai планира да „промени цената на автомобилите в приемливи граници“, заяви миналата седмица пред корейски медии вицепрезидентът Чунг Еуи-сун.
Акциите на Hyundai продължиха поевтиняването си след публикуването на доклада. Те спадат с 3,8% спрямо понижението на корейският бенчмарк Kospi с 0,2%. Акциите поевтиняха с 29% миналата година, когато покупката на скъпия имот предизвика масова разпродажба и обещания за по-високи дивиденти.