Yum Brands, собственикът на веригите за бързо хранене KFC и Pizza Hut, отчете 18% ръст в печалбата си за първото тримесечие, благодарение на скока в продажбите в Китай, съобщава BBC.
За трите месеца до 22-ри март компанията отчита нетна печалба от 399 млн. долара. За сравнение, миналата година за същия период сумата беше 337 млн. долара.
Продажбите в търговските обекти на компанията в Китай са нараснали с 9 на сто в сравнение с 2013 г. По този показател KFC отбелязва ръст от 11%.
Продажбите на Yum в Китай поеха надолу след доклад от края на 2012 г., в който се посочваше, че два нейни доставчика ѝ продават пилета с прекомерно високи нива на антибиотици. Докато фирмата се възстановяваше от удара, страховете от избухването на епидемия от птичи грип в страната подкопаха допълнително продажбите.
През 2013 г. продажбите на KFC в Китай намаляха с 15 на сто, което доведе до спад от 32% в годишната печалба. От компанията преди време заявиха, че са предприели мерки за справяне с тези проблеми и най-вече с възвръщането на доверието на клиентите.
Главният изпълнителен директор на Yum Дейвид Новак заяви, че последните данни и възстановяването на бизнеса в Китай показват, че компанията върви към една силна година.
„Като се има предвид силата на KFC и Pizza Hut, очакваме да отворим поне 700 нови ресторанта в Китай тази година“, коментира той. Новак разкри още, че компанията очаква печалбата ѝ да се увеличи с 20 на сто през тази година.